Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe outfits

Een heerlijke vakantie gehad samen met de kinderen. Leuke dingen ondernomen, zoals schaatsen en naar de bios. Maar vooral ook genoten van "niets moeten". 


"Moeten we vandaag ergens naar toe?" wordt er hier vaak gevraagd bij het ontbijt. En als het antwoord dan "nee" is, klinkt er een zucht van opluchting. Lego, tekenen, campinkje spelen, strijkkralen, lezen, knutselen en nog veel meer leuks wordt er dan vervolgens gedaan. Ze genoten volop van hun eigen tijd indelen deze week. Ik genoot minstens zo hard mee! 


Op de één of andere manier zijn er in de afgelopen tijd weinig kledingstukken onder mijn naaimachine vandaan gerold. Veel kleine dingetjes tussendoor genaaid, veel gehaakt ook en ander leuks gemaakt. Maar kleding naaien - wat ik zo ontzettend leuk vind - stond op een laag pitje. Ik denk dat het te maken had met rust in mijn hoofd hebben om er echt voor te gaan zitten ... er rustig de tijd voor nemen ... mijzelf naaitijd gunnen ... 


En daar was deze heerlijke vakantie. Ik begon met een jurkje voor mijzelf. Ik gebruikte hetzelfde patroon als hier en een stofje dat ik in het najaar bij onze plaatselijke stoffenwinkel had gekocht. Een hele mooie, dikke tricot in het blauw wit. Nu nog een beetje zon en bruine benen ;-) ...


Er was nog een stuk stof over. Vorige week kwam er een heel mooi shirt bij Pienkel voorbij. Ik was op slag verliefd op dit modelletje, de Marlene-top. Dochterlief gelukkig ook. Ze zocht zelf een leuke tricot uit de voorraad op zolder uit voor de stukjes op de schouders. De kleuren van deze tricot gebruikte ik voor een twee-kleurig-stiksel op de trui (en het rokje). 


Van twee theedoeken van de Zeeman maakte ik een super simpel rokje. Het een stevige, maar soepel vallende katoen en heeft een beetje het uiterlijk van spijkerstof. Ze is helemaal in haar sas met haar nieuwe kleren. 


Vorig jaar maakte ik ook eens een kledingstuk voor dochterlief van een restant van mijzelf.


Zoonlief speelde voor fotograaf. Bij gebrek aan lekker weer buiten, schoten we plaatjes op onze slaapkamer. We hebben flink gelachen. Er werden de nodige selfies gemaakt, heel veel bewogen foto's en scheve foto's, maar ook foto's om hier aan jullie te laten zien!


Fijn weekend alvast!

Reacties

  1. Heerlijk genieten en mooie creaties! Het plezier straalt van de foto's af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjonge, klinkt als een hele gezellige dag!!!!
    Wat een leuke kleding heb je gemaakt.
    En dan je rokje van een theedoek, uitvinding hoor!!!!
    (ik doe dat ook graag, dingen gebruiken waarvoor ze NIET bestemd zijn)
    Op naar het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een heel gezellige dag!!! Hier ook steevast blij als we niks meer 'moeten'. We zijn dan ook echte huismussen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie outfits! Op de één of andere manier kom ik juist tijdens de vakanties niet aan naaien toe. Met de meiden elke dag thuis wordt me weinig rust gegund ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuke jurkjes! Wij zijn ook dol op blauw met witte streepjes. Jouw jurkje staat je heel goed en die voor je dochter is ook super, met dat leuke accent op haar schouders en het originele rokje! Daar gaan jullie vast veel plezier van hebben deze zomer.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt zoooooo gezellig!
    De fotoshoot, maar ook de vakantie!
    Je kledij is fantastisch, ik ben een beetje jaloers dat je dat zo goed kunt :-) Dat jurkje lijkt me heel comfortabel en het is een evergreen, dus ideaal. En je dochter staat super met dat bloesje en rokje, geweldig idee om dat rokje van theedoeken te maken!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!