Doorgaan naar hoofdcontent

Mooie samenwerking

Dit prachtige vest en basic shirt zijn een mooie samenwerking tussen mijn moeder en mij! 


Op de handwerkbeurs zocht mams het boek "Ik brei, jij breit, wij breien" uit dat ze voor haar verjaardag van ons kreeg. Tijdens de koffie op de handwerkbeurs vroeg ze of ik een leuk breisel uit haar boek wilde. Dat liet ik mij geen twee keer zeggen ;-) Op de handwerkbeurs zocht ik bolletjes wol in een mooie vergrijsde rose tint en grijze kleur uit. 100% pure wol ... ik houd ervan! 


Het oorspronkelijke vest dat ik uitzocht, is het toch niet geworden. Het garen was niet geschikt voor de gebruikte steek. Mijn vest is een mengelmoes van meerdere vesten geworden en is topdown gebreid. Dat had mams nog nooit gedaan, maar ze was er heel enthousiast over. 


Ze breide heel hard door. Af en toe creëerden we een passessie. Vier weken later kwam het vest mooi ingepakt bij mij aan. Precies op mijn verjaardag. Een prachtig cadeau!


Daarna was ik aan zet. In mijn kast lag niet direct het perfecte shirt om onder het vest te dragen. Op zolder lag nog wel een grijze rib tricot te wachten om een shirt te worden. Een mooie match met het vest.


Net als hier combineerde ik de hals van Tanita met het lijf van Odette. De boothals van Tanita staat mij goed en het aansluitende lijf van Odette zit prettig onder een vest of jasje. 


Een fijne set voor koudere dagen, maar het vest is ook heerlijk op koelere zomeravonden. 


Patroon vest: een combinatie van patronen uit het boek "Ik brei, jij breit, wij breien" - Maartje Bos @_iknt
Garen vest: 100% Swedish wool Ullcentrum - Trollenwol
Knopen vest: Ansje Handmade

Patroon shirt: combinatie van Tanita - Fibre Mood & Odette - La Maison Victor
Stof shirt: grijze rib tricot (95% katoen en 5% elastan) - Atelier Nie Nie 

Reacties

  1. Prachtig! En zo leuk zo'n samenwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn, een vest door je moeder gebreid! En een mooie combinatie met je shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het voor me, hoe leuk is dat toch dat je samen met je moeder je garderobe uit kan breiden!!
    Het is een prachtige combinatie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeft the moeder dat vest in weken gebreid? Wat geweldig van haar. Mijn complimenten aan haar. Het is weer een geweldig leuke combi Arie geworden. Ga je nu iets voor je moeder maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie combinatie, complimenten voor jullie alle twee.
    Ik kreeg, via de atc ruil van Mieke, jou kaartje.
    Heel erg leuk, dankjewel, groet van Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vest. En vesten heb je nooit teveel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!