Doorgaan naar hoofdcontent

Cadeautje

Zoonlief had een verjaardagsfeestje van een klasgenoot. Hij heeft een leuk stel klasgenoten om zich heen. Extra leuk als er ook zo af en toe feestjes buiten school om zijn. 


Voor de jarige jet maakten we een etui. Zoonlief liet weten dat dit meisje wel van bloemetjes houdt. Naast een oude spijkerbroek zochten we daarom een stofje met bloemetjes uit. 


Zoonlief ging zelf aan de slag om letters van flockfolie te maken. Hij zocht een leuk lettertype uit en zette de snijplotter aan het werk. 


We vulden het etui met een mooie set potloden en puntenslijper. De jarige was er heel blij mee! Zoonlief vertelde dat de etui dagelijks mee naar school gaat. 


Voor het knippen gebruikte ik voor 't eerst m'n mooie verjaardagscadeau, een schaar die niet alleen fijn knipt, maar ook heel mooi is. Zonde om in de kast te leggen als ik 'm niet gebruik, dus - samen met het vogelschaartje dat ik ook kreeg - hangt 'ie mooi te wezen in m'n naaihoekje. 



Reacties

  1. Wat een leuk etui. Ik snap wel dat ze er heel erg blij mee is. Altijd leuk zulke cadeaus. Mooie schaar, hij hangt er ook mooi te shinen.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk weer.
    Helemaal omdat je zoon geholpen heeft met de naam maken.
    Dit zijn leuke kadootjes, want je kan zo'n etui met veel plezier gebruiken, elke dag weer.
    Wat staat dat bord mooi in je naaihoekje, een heerlijke plek om te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan. Wat een mooie scharen! ✂️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo’n mooie schaar is heel fijn. Ieder knipje is fijn om te doen. Mooi etuitje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s