Doorgaan naar hoofdcontent

Paas-kaas-eieren

Beide kinderen hadden vandaag een Paasviering op school. Met een paasquiz, zelfgemaakte film en workshops. Daarbij voor de één paaslekkers georganiseerd door de school en voor de ander een paasontbijt met zelf meegenomen lekkers. Ze kwamen enthousiast thuis. Hadden beiden een fijne dag gehad. 


Het paasontbijt met zelf meegenomen lekkers was in klas 9 van zoonlief. Met kerst bracht hij kaassterren mee naar school. Vorige week kwam hij thuis met de boodschap dat hij op school aangegeven had dat hij "kaaseieren" mee zou nemen. Klasgenoten waren flink aan het gissen geweest hoe dat er uit zou zien. Hihihi ... Leuk zo'n creatieve zoon. 


Toen ik zoonlief vertelde dat ik geen uitsteker in de vorm van een ei had, meldde hij dat hij dan wel een rond vormpje zou gebruiken. Van bovenaf gezien is een ei immers rond. Ik dacht veel te ingewikkeld ... de oplossing was zo eenvoudig. Heerlijk zulke denkwijzes. 


Geen ei-uitsteker in huis tot zondag ... want zondag waren dochter, nichtje, schoonzus en ik op de KreaDoe. Dé grote fan van dochter en nichtje was daar. Ze hadden een meet & greet met CreaChick. Beiden zijn gek op journallen en tekenen. Kijken volop naar filmpjes van CreaChick en hebben mooie items van haar in huis om mee te knutselen. 


Wat hebben we genoten. Vooral van de meiden, die de dag van hun leven hadden. We grapten al: een aantal jaren geleden gingen we met hen naar K3, vervolgens naar Jill, nu CreaChick ... welke idolen zullen er nog meer volgen? 


Ik had geen specifieke wensen om aan te schaffen op de KreaDoe, maar bij het zien van een kraampje vol uitsteekvormen moest ik toch echt even kijken of er een ei-vorm bij zat. En ja hoor ... gevonden! 


Zoonlief was blij met mijn aankoop. Hij ging gisteravond ijverig zelf aan het werk. Ik mocht niet meehelpen. (Stiekem toch een klein beetje gedaan.) Het zijn heerlijke "kaaseieren" geworden.

Wil je ook Paas-kaas-eieren maken? 
  • Steek vormpjes uit ontdooid diepvriesbladerdeeg of gebruik vers bladerdeeg. 
  • Prik met een vork gaatjes in de vormpjes.
  • Bestrijk dun met een losgeklopt ei.
  • Bestrooi met Parmezaanse kaas en rozemarijn.
  • Bak voor ongeveer 15 minuten (afhankelijk van de grote van je vormpjes) in een voorverwarmde oven op 220 graden (hetelucht: 200 graden).
En dan gaan we nu The Passion kijken. Fijne avond!

Reacties

  1. Wat goed gelukt die kaaseieren. Wat boffen voor zoonlief, die ei- uitsteker. Een paasontbijt op school met zelf gemaakte producten wat een heerlijkheid.
    Mooi om de plaatjes van de fans te zien van de meet & greet met ChreChick. Wat een feest voor de dames. Een dag om te koesteren, van blijven herinneren.
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat en gezellig bericht is dit.
    Wat leuk dat ze CreaChick ontmoet hebben, ik kijk ook wel eens naar filmpjes van haar trouwens, hihi.
    En jullie zoon is een Kanjer in het "omdenken", maar ik denk dat hij wel heel blij was met zijn ei uitsteekvorm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig en heerlijk uit allemaal, wat je laat zien. Zo'n dag met dochter, schoonzus en nichtje is toch heerlijk, fijn dat het weer kan. En kaaseieren in een echte eivorm is eigenlijk veel leuker natuurlijk. Die lijken mij trouwens erg lekker, misschien dat ik mij er ook aan waag....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er allemaal leuk uit zeg. Wat gezellig zo samen naar de kreadoe. Heel leuk. De kaaseieren zien er geweldig uit. Die ga ik zeker een keer proberen.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, ik dacht gereageerd te hebben. Nou, dan nog maar eens.
    Een superdag uit, naar de KreaDoe. En dan ook nog je idool ontmoeten, heel leuk voor de meiden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s