Doorgaan naar hoofdcontent

Verjaardagsoutfit 2021

Hoeraaaaa ... vandaag mocht ik de kaarsjes op de taart uitblazen! Geen grote verjaardagsvisite ... net als vorig jaar ... Toen was ik de eerste binnen onze familie die haar verjaardag niet uitgebreid kon vieren. Een week daarvoor hadden we nog gezellig verjaardagstaart gegeten bij een neefje. Als je me toen verteld had, dat ik ook dit jaar een verjaardag zonder visite zou hebben, had ik je niet geloofd ... Zo blijf ik wel heel jong ;-)


Wat dit jaar wel kon, was trakteren op mijn werk. Dus nam ik zelfgebakken muffins mee. Het basisrecept vind je hier. Aan de ene helft voegde ik appel, rozijnen en kaneel toe. De andere helft is chocolademarmer met stukjes chocolade.


En natuurlijk trakteerde ik mijzelf op een nieuwe verjaardagsoutfit! De stoffen voor het jasje en de broek waren een cadeautje van Textielstad. Zie stoffenfeestje! Een mooie bijpassende stof voor het shirt vond ik bij Stoffentijd. De (dunne) broek liet ik vandaag in de kast hangen. Het jasje en shirt droeg ik op een lekkere warme broek. Paste beter bij het weer van vandaag ;-)


Jasje is een geliefd modelletje van mij dat op herhaling ging. Het shirt is een hack op de Rea Dress (net als hier).


De broek is een model dat al langer op mijn wensenlijstje stond. Bij het zien van de gele stof uit mijn gewonnen pakketje dacht ik direct aan dit model. Met veel gepuzzel paste het nét uit de lap. Ik helemaal blij. 


Bij thuiskomst uit mijn werk lagen er heel veel kaarten op de deurmat. Ook werd ik verwend met cadeautjes, bloemen en telefoontjes. Heel leuk! 

Na de heerlijke pannenkoeken die we vanavond bestelden bij ons favoriete pannenkoekenrestaurant genoten we als gezin nog even verder met een kop koffie en een muffin erbij.


Stof broek: Textielstad
Patroon broek: Harper (La Maison Victor 2018-2)

Stof jasje: Textielstad
Patroon jasje: My Image 19

Stof shirt: Stoffentijd
Patroon shirt: hack op Rea Dress (Bel'Etoile)


PS: Het verjaardagskapsel ontbrak nog. Morgen naar de kapper. Fijn!

Reacties

  1. Wauw...wat een prachtige outfit. Erg goed gelukt, prachtig model van de broek. Mooie zonnige set.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd creatieve, inspirerende jarige job. Fijn dat je verjaardag geslaagd. Hopelijk mag je hem volgend jaar wat uitbundiger vieren. Die gele broek is Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je kon trakteren. Mooie outfit heb je gemaakt.
    fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te lezen heb jij er ook gewoon een fijne dag van gemaakt!
    Ik heb dat dit jaar ook gezegd, "Als je mij vorig jaar gezegd had dat we een jaar later nog steeds in lockdown zouden zitten had ik je uitgelachen......"Als we toen eens wisten wat we nu weten, pff.
    Wat een ontzettende leuke outfit is dit weer.
    Wat dat betreft maakt het voor jou niet uit dat de kleding winkels dicht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke nieuwe outfit, wat jou betreft kan de lente beginnen, jij bent er klaar voor :) Nog gefeliciteerd met je verjaardag, zo te lezen heb je er toch een feestje van gemaakt.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een superleuke voorjaars/verjaardagsoutfit! We moeten er, nu al voor het 2e jaar op rij, zelf maar een klein feestje van maken met onze bubbel. Zo gaat het komend weekend ook met mijn verjaardag. En trakteren op het werk zit er helaas ook niet in, ik denk dat ik er het afgelopen jaar hooguit een keer of 5 ben geweest. Wie had dat ooit kunnen denken...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s