Doorgaan naar hoofdcontent

Liefde op het eerste gezicht

Dit zou zo maar mijn lievelingsjasje kunnen gaan worden. Wie vaker meeleest, weet dat ik van jasjes houd. Het staat netjes ... fijn voor naar het werk ... en als je een goed exemplaar kiest, zit het ook lekker. Jasje aan als het wat frisser is, maar ook handig om uit te kunnen doen als het wat warmer is. Dan moet je natuurlijk wel zorgen voor een mooi shirt of bloesje onder het jasje. Anders is het jasje uitdoen geen optie. Daarom in deze blogpost een fijn jasje met een mooi shirt eronder ;-)


Soms zie je van die stoffen waar je direct verliefd op bent. Liefde op het eerste gezicht. Zo ook met deze twee stoffen. Ze kwamen via een nieuwsbrief mijn mailbox binnenrollen. Heel vervelend ;-) Klik klik klik naar de bijbehorende website. Omdat ik voor het komende seizoen nog wel een jasje kan gebruiken, stopte ik de stoffen gauw in mijn winkelmandje. 


Ditmaal geen nieuwe patronen. Ik pakte het jasjespatroon van vorig najaar/winter er weer bij. Die zat zo lekker, dus voor herhaling vatbaar. Met een heel andere stof tover je weer een nieuwe look te voorschijn. 


Voor het shirt pakte ik weer mijn favoriete model erbij. Het super-snelle-shirt met mijn eigen aanpassingen. Al heel wat keren gebruikt dit patroon, maar door de verschillende stoffen valt het shirt toch iedere keer weer anders.



Een blauwe broek uit mijn kledingkast eronder en ik ben weer een fijn stelletje rijker! 


Patroon jasje: My Image 19
Patroon shirt: Super Snel Shirt (met eigen aanpassingen)

Reacties

  1. Wat een mooie kleur, ik zou daar ook meteen verliefd op zijn.
    Nu we steeds meer thuis moeten blijven is het natuurlijk heerlijk voor jou dat je je stoffen online kan kopen en met een mooi patroon toch steeds wat nieuws kan maken.
    Wat een fijne hobby heb jij!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie, Daphne!
      Je ziet het goed. Een fijne hobby. Juist ook nu in deze bizarre tijden. Online stoffen kopen is niet gemakkelijk, maar al doende leert men. Heel fijn om thuis in onze eigen cocon creatief bezig te kunnen zijn in het weekend.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig stelletje! Ik hou van ribfluweel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een supertof jasje heb je gemaakt. En ook nu we met zijn allen veel thuis zijn is het belangrijk om kleding te dragen die er leuk uit ziet én lekker voelt, vind ik. Dan voel je je meteen een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dat zeg je mooi, Daphne! Helemaal mee eens. Door mooie en fijne kleding te dragen, kun je je een heel ander mens voelen. Gisteren las ik op een blog dat diegene haar nieuwe jurk niet op een feestje aan kon doen nu. Dus trok ze hem maar aan bij het eten koken en strijken ... Ik moest erom lachen ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een supermooi jasje. Leuke kleur en stof. Vind je die boorden nog een probleem bij combineren? Ik vind het heel leuk staan, maar daar twijfel ik dan wel weer over.
    groeten
    Marita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Door de boorden is het jasje misschien met minder andere kledingstukken te combineren, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de inhoud van je kledingkast. In mijn geval heb ik de stof voor het jasje, shirt en boorden op elkaar afgestemd. Het is ook een beetje afhankelijk van de bestemming van je jasje. Als het een basisstuk binnen je garderobe moet vormen, is het handiger om de boorden neutraler te houden. De boorden die ik gebruikt heb, maken het jasje net een tikkeltje aparter. Daar houd ik wel van!
      Het is een heel verhaal geworden. Hopelijk helpt het je voor de twijfel die er is. Ben je ook van plan zo'n soort jasje te maken? Zo ja, veel maakplezier!

      Verwijderen
  5. Dank je wel.
    Ja, ik heb het blad, en er toen niet echt naar gekeken. Nu zie ik ze bij jou en denk ik....hee dat zijn leuke jasjes!!! Heb veel blauw in de kast, dus zo'n okergeel jasje met blauw gestreepte boorden zou bij mij ook wel passen.
    groetjes
    Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enig jasje. Leuk met die afstekende boorden. En de kleur staat je geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gaaf jasje. Met de boorden lekker sportief!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!