Doorgaan naar hoofdcontent

Stoffenfeestje!

Een paar weken geleden kreeg ik bericht van Textielstad dat ik een prijs gewonnen had! Op Instagram liep een winactie. Mijn naam werd uit de vaas met heel veel lootjes getrokken (samen met nog twee namen). Ik mocht mijn wensen doorgeven en kreeg een gepersonaliseerd pakket thuis gestuurd.


Vol verbazing heb ik het pakket uitgepakt. Een dikke stapel stoffen met op iedere stof een briefje. Daarop stond het type stof vermeld en een maaksuggestie. Wat een feestje! Echt boffen!


Van één van de stoffen maakte ik 4 etuis. Eén voor dochterlief, omdat je nooit genoeg etuis kan hebben. Ze gebruikt ze voor van alles en nog wat. Natuurlijk voor potloden en pennen, maar ook voor elastiekjes, haarborstel, rolletjes washitape en nog veel meer.


Eén exemplaar voor mijn haaknaalden. Inclusief sleutelhanger voor mijn schaartje en een vilten hartje voor naalden en spelden. Het centimeterlint heb ik tussen de naad van de voering gestikt, zodat ik alles bij de hand heb voor een haakwerkje en nooit lang hoef te zoeken. Mijn haaknaalden zaten in deze etui, maar wegens uitbreiding van materialen te klein geworden. Deze etui is royaal genoeg voor heeeeel veel haaknaalden en toebehoren.


Het derde exemplaar is een stuk kleiner, die maakte ik uit het laatste stukje stof. Handig voor kleine spulletjes. Of zoals dochterlief zei: handig voor in je toilettas op vakantie, zodat je ook de kleinste spulletjes weer makkelijk terugvindt. (Ja, ik geloof dat ik al een liefhebber voor dit exemplaar heb ;-))


Nummer 4 kan van jou worden. Het etui meet 18 x 24 cm, is gevoerd met een blauw ruitje en voorzien van een stevige groene rits. Je kunt hem voor van alles en nog wat gebruiken. De prijs is EUR 7,50 (excl. verzendkosten). Mocht je belangstelling hebben, stuur me dan even een berichtje via byik29[at]gmail[dot]com.


Inmiddels ben ik ook al aan de slag gegaan met de gele en grijze lap. Dus wordt vervolgd! 

Reacties

  1. Wat een mooi kado. Dan voel je je toch echt een geluksvogel. Mooie etuitjes maakte je. Ik maak ze ook graag. Altijd handig.
    Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige prijs om te winnen.
    Je haaketui is helemaal geweldig, alles bij de hand. Ze zijn zo leuk om te maken, zeker met al die lusjes en handigheidjes. Als je eenmaal bent begonnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, die prijs kwam goed terecht! En wat een mooi stofje voor de etuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jij de stoffen hebt gewonnen, dat worden weer mooie creaties :) Je etui's zijn in ieder geval al super leuk en handig.
    Nog veel plezier met en van de mooie stofjes, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een bofbips ben jij ;-).
    Het zijn ontzettende leuke stofjes en je dochter heeft er kijk op, van etui's heb je er nooooooit genoeg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s