Doorgaan naar hoofdcontent

Een sjaal met een verhaal (èn een hoofdband)

Een sjaal met een verhaal ... Deze sjaal is een "tussen de projecten door-project". Ja, je leest het goed: geen tussendoor project. Daar heb ik er altijd heel veel van. Even tussen door iets kleine haken. 


Deze sjaal zat in mijn spijkerbroek-projectbag en hing heerlijk aan mijn lievelingsstoel (onderste foto in deze blogpost). Het plekje waar ik 's avonds graag zit met een haak- of breiwerkje. Een tomeloos breien werkje. Iedere keer breide ik een paar toeren. Vervolgens kwam er weer een ander project(je) voorbij. Weer een paar toeren breien, een ander project ... en zo ging het ruim anderhalf jaar. 


Het blauwe wollen garen kocht ik op het Wolfeest in Balloo. Een prachtige evenement met heel veel wol. Wol aan strengen om te kopen, maar ook wol aan schapen, die daar geschoren werden of wol om te spinnen en te vilten.


Toen ik de wol kocht, was mijn plan om een lange, rechte sjaal te breien. Mijn plan veranderde en de wol zou een driehoeksjaal worden. Dan had ik niet genoeg aan mijn twee strengen blauwe wol. Tijdens onze vakantie in Zeeland kocht ik hier handgeverfd garen, een mooie combi met het blauw.



Een paar weken geleden besloot ik dat het ideaal weer voor deze sjaal zou zijn. Ik sprak met mijzelf af dat dit mijn "hoofdproject" zou zijn. Geen andere tussendoortjes, maar lekker aan de brei. Want hoewel de reis van zo'n project een avontuur op zich is en ik daar ook van geniet, is het ook fijn om een mooi eindresultaat te hebben. 


Een heerlijk werkje voor 's avonds na een dag werken of op zondagmiddag. Zo mooi om de sjaal te zien groeien. Want om de toer wordt de sjaal weer een steekje breder. 


Het is perfect weer voor deze sjaal. Heb hem al fijn gedragen. Van het restant van het handgeverfde garen haakte ik een hoofdband. Net zo één als die van dochterlief 

Wil je ook zo'n hoofdband haken? Hier vind je de beschrijving!
Mijn hoofdband haakte ik met dubbele draad, haaknaald 4 en 20 steken breed.


Reacties

  1. Ik vind het een prachtige sjaal en hoop dat je er veel plezier van zult hebben! Ik ben een grote jeansfan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het tussendoor project een prachtig hoofdproject geworden. Letterlijk en figuurlijk. Heerlijk set om te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De sjaal is prachtig! Ik ben dol op blauw én op streepjes en wie weet, glijdt ie ook nog eens van mijn breinaalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren bij elkaar. En een mooi model sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een Prachtige sjaal. Hele mooie kleuren, ja, ik houd gewoon erg van blauw. Daar ga je weer veel plezier van hebben.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blauwe sjaal, waar je heel erg van zal kunnen genieten.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s