Doorgaan naar hoofdcontent

Dit was 2020 ...

2020 ... wat een jaar ...


Ik herinner me nog goed dat we in januari naar het Jeugdjournaal keken (met een kopje koffie, thee en stukje chocolade, zoals iedere avond) en vol verbazing kennis namen van de Chinese kinderen die niet naar school gingen. "Dat kun je je toch niet voorstellen," zeiden wij tegen elkaar. "China is ver weg; dat zal hier wel niet gebeuren ..."


(Dit cadeautje was niet voor onze neef, maar voor een andere jarige.)

Op 13 maart vierden we de verjaardag van onze neef zonder handen te schudden. Nieuwsberichten volgden elkaar in dat weekend op. Zondag 15 maart was een vreemde dag ... er zat iets aan te komen ... maar welke kant zou het opgaan? 's Avonds zat ik achter m'n werklaptop om een brief naar alle ouders van "mijn" school te sturen. De volgende dag geen kinderen op school ...


Woensdag 18 maart vierde ik mijn verjaardag. Zonder visite, maar met heel veel kaarten en natuurlijk wel taart!


Heel ongewone weken (later bleek: maanden) braken aan. Op het werk heel gevulde weken en thuis juist geen afspraken, geen feestjes, geen concert, geen bezoek. Wel heel veel wandelen, videobellen ... en ook meer creatieve momenten. 



Zo'n ongewone tijd brengt ook mooie dingen met zich mee. Zo heb ik in 2020 geen nieuwe kleren voor mijzelf gekocht. Mijn online-stoffen-inkoop-skills heb ik flink getraind. Verschillende keren kwam de postbode mooie lapjes brengen waar ik kledingstukken voor mijzelf (en dochterlief) van maakte. Onder het label "kleding voor mijzelf" vind je ze. (Er werden wel kleren voor zoon, dochter en man gekocht hoor. De beschikbare extra creatieve tijd was natuurlijk niet onuitputtelijk ;-))



Wat was het fijn om in de zomer wel op vakantie te kunnen. Even in een andere omgeving. Ook de vakantie was anders dan anders, maar (juist) wel heel fijn. Genieten van de natuur en van elkaar.



In de herfst een corona-proof-traktatie voor dochterlief op school en verjaardagsvisite voor beide kinderen in kleine porties. 




Vlak voor de kerstvakantie een bijzondere wending. Weer een lege school en met z'n vieren (zo veel mogelijk) thuis aan het werk. 


En nu ... maken we er thuis een paar fijne weken van. We genieten van wat WEL kan, blikken terug op het afgelopen jaar, zijn dankbaar dat we het samen goed hebben. 

Ook kijken we af en toe vooruit, maken plannen en dromen ... weer een heel nieuw jaar om ze uit te laten komen.  


De laatste creatie van 2020; een champagnefles met eigen label. Een aardigheidje voor broer, schoonzus en kinderen.




Tot slot natuurlijk nog de uitslag van de giveaway. Het lootje van Jeannette werd getrokken. Het tasje komt jouw kant op. En voor de anderen: de beschrijving om er zelf eentje te maken vind je in mijn vorige blogpost. Met een klein beetje naai-ervaring gaat het vast lukken.


Dank jullie wel voor alle leuke reacties hier op mijn blog in 2020. Dank jullie wel voor de inspiratie die ik bij jullie mocht vinden. Tot in het nieuwe jaar! 

Voor 2021 wens ik jullie 365 dagen gevuld met warmte, liefde en licht!


Reacties

  1. Inderdaad, genieten van wat nog wel kan. En op creatief gebied, ben ikzelf gegroeid. Gewoon omdat je meer/anders tijd had. En dus meer blogs kon lezen, waaronder die van jou! Bedankt voor het delen van al je ideeën! Goed 2021 gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geluksvogel ben ik op deze laatste dag van het jaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zeg dat wel. Hoop dat je het veel mag gebruiken.

      Verwijderen
  3. Mooi overzicht! Een mooie jaarwisseling gewenst en alle goeds, gezondheid en geluk voor 2021!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi jaaroverzicht heb je gemaakt. Wat was het een bizar jaar, met gelukkig ook mooie momenten en veel creativitijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi creatief overzicht.....het jaar is goed benut met alle fijne dingen die nog wel konden. Ik wens jou en je gezin alle goeds voor 2021 en vooral in goede gezondheid en veel creativiteit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi overzicht. Ik vind dat je van dit rotjaar toch veel mooie dingen kunt laten zien. En zo moeten we er ook maar naar terugkijken: een naar jaar, met ook wel mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s