Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe outfit

Meestal kies ik voor effen, gestreept of een stipje. Geïnspireerd door de vele prints die ik voorbij zag komen, kocht ik in het najaar eens twee andere stofjes. 


Voor beide stofjes koos ik hetzelfde model jasje. Het eerste jasje verlengde ik iets (klik); ditmaal hield ik precies de lengte van het patroon aan. 


Gecombineerd met een mooie mat zwarte broek. De zwarte stof kocht ik tegelijk met witte stof voor een bloesje. Dit zwart-witte-stelletje is bedoeld voor een concert op 29 maart a.s. Vorige week zijn de repetities gestart van het projectkoor waarmee we eind maart The Hykanon Passion ten gehore brengen. Zo leuk om te doen!



Het witte bloesje ligt binnenkort onder de naaimachine. Ben heel blij met de zwarte broek. Het patroon paste ik iets aan. Van de bovenkant haalde ik 3 centimeter af. (Was een tip van schone zus. Dank je wel!) Middenvoor en middenachter nam ik de broek ook een paar centimeter in. Zo is de broek iets minder "baggy" en meer passend bij mij. Goed gelukt! En omdat hij ook leuk combineert met dit jasje trek ik de zwarte broek alvast aan. 


Steekzakken voor ... 



... en paspelzakken achter maken de broek helemaal af.


Stof (en mouwboorden) jasje: Studio Stof 
Patroon jasje: My Image 19

Stof broek: Textielstad
Patroon broek: Ann (My Image) 

Fotografe: dochterlief ;-) 

Reacties

  1. Prachtig (en ik vind het zo knap dat je een broek voor jezelf maakt).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jeanette!
      Een broek is idd niet het gemakkelijkste om te maken voor jezelf. Maar als het lukt om hem goed passend op je eigen lijf te maken, heb je er wel een heel fijne broek bij.

      Verwijderen
  2. Staat je heel goed, al dat vrolijke en de kleur!
    Leuk dat je deze korter maakte dan de vorige, maakt het sportiever.
    K dacht dat je een jumpsite aan had onder het jasje, maar het is dus een broek en een shirt lees ik.
    De broek heeft een mooi model, wat fijn dat jullie (schoonzus en jij) ervaringen delen😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Daphne! Kreeg voorin de week ook al leuke reacties van collega's. Het viel op dat het anders dan anders was in positieve zin.
      Idd moeilijk te zien op de foto's. Het lijkt idd wel een jumpsuit. De rust die het zwarte shirt en de zwarte broek uitstralen vind ik een mooie combi met het kleurrijke jasje.
      Erg fijn zo'n schoonzus! Onze smaken komen vaak overeen. We inspireren elkaar geregeld. (Niet alleen op creatief gebied, ook bij allerlaagste dingen.)

      Verwijderen
  3. Wat een mooi set, en die broek, fijn model...zelfs met paspelzakken, knap. Is de broek van traveler stof?? dan vind ik het helemaal knap dat je paspelzakken heb gemaakt. groet Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Marleen!
      De broek is van een katoenen keper met bi-stretch. Een fijnere stof voor paspelzakken dan de traveler. Da's idd niet gemakkelijk. Traveler is wel heel fijn om te dragen. Deze stof heeft een heel matte uitstraling. Ook erg mooi. Ben nog aan het bedenken of ik de stof in een andere kleur ga kopen om er nog eentje te naaien ;-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s