Doorgaan naar hoofdcontent

Moederdag 2020

Zelfgemaakte Moederdagcadeautjes ... die vind ik toch het allerleukst. Of je nu op de basisschool zit of 40 jaar bent ;-)


Eigenlijk hoeven cadeautjes helemaal niet precies op deze dag van het jaar hoor. Maar onze kinderen - en dan met name dochterlief - is al weken van te voren aan het nadenken over Moederdag. Het is een heel attent meisje. Doet lieve dingen voor een ander. Zo ook voor haar moeder op Moederdag. Vanmorgen werd ik al vroeg verrast met een lief cadeautje op bed en waardebonnen voor vandaag (voor een kopje koffie, een knuffel, zelfgebakken patatjes). 

En dan horen cadeautjes voor hun oma's - onze moeders - er voor hen ook bij. Dat kun je toch niet overslaan? De schatten. 

Hoewel het niet ieder jaar lukt om iets te bedenken en zelf te maken, zijn er hier toch al heel wat zelfmaaksels voorbij gekomen. Kijk maar eens onder het label Moederdag



Een week of drie geleden haakte ik van henneptouw een plantenhanger. Terwijl ik tevreden naar het resultaat in ons raam keek, bedacht ik mij dat dit een leuk cadeautje voor de moeders zou zijn. (Zo gaat dat vaker bij mij ... hahaha ...) Dus hup ... nog tweemaal aan de haak. 


Gistermiddag bakte ik muffins in hartvorm. Eigenlijk is een muffin klaar als hij uit de oven komt, las ik op haar site. Deze muffins kregen nog een toefje room en aardbei als topping. Ze zijn heerlijk luchtig. Een echte Moederdagtraktatie zo!


Een andere Moederdag dan gewoonlijk dit jaar. Net als zo veel andere dingen. We brachten de cadeautjes naar onze moeders. Kletsten op afstand en gingen weer huiswaarts. Maar wat dankbaar ben ik dat we überhaupt twee moeders hebben om te verwennen, al is het dan op afstand dit jaar. Ook genoten we thuis van elkaar. We boffen maar!


PS: Mocht je belangstelling voor het patroon van de plantenhanger hebben, laat het dan gerust weten. Dan maak ik er een blogje van. 

Reacties

  1. Wat een lieve, leuke en lekkere kadootjes. Zo is Moederdag leuk, vind ik, met zelfgemaakte kadootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi allemaal Ilse.
    Ik vind zelfgemaakt of zelf initiatieven ook het leukst. Oudste zoon kwam langs met lunch: een ondernemer gesteund en wij met z'n 3en gezellig kletsend eten. In de loop van de middag kwamen dochter en middelste zoon langs met zelfgebakken chocoladecake met blauwe bessen, ook een schot in de roos. Dat was gezellig koffie drinken. Anders dan andere jaren, maar net zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's een mooie eigenschap van je dochter, daar zal ze vele harten blij mee gaan maken in haar leven. Een gezellig blogje met superleuke plantenhangers...jaa...ik ben wel benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve dochter heb jij zeg!
    Je plannen hangers zijn super leuk, zo lief dat je die ook voor beide moeders gemaakt hebt.
    Ik ben altijd in voor patroontjes, maar ik denk dat ik er niet aan toe kom om ze te maken binnenkort.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als moeder super verrast door dit mooie moederdag cadeau. Een pracht kunstwerk,we gaan er een mooi plekje voor zoeken.
    Blij met deze attente kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk van jouw dochter. Echt super. Ik ben zelf ook altijd al van te voren bezig met iets uitdenken. ik had mijn moeder iets leuks besteld en heb het bij mijn broer laten bezorgen, zodat het een verassing bleef. Wat zien je muffins er lekker uit en die plantenhangers is een echt leuk cadeau om te geven.
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons was Moederdag niet anders dan de afgelopen jaren. Ik ben blij met de kaart waarop de drie zonen vrij uitgebreid wat geschreven hebben. Dat is onze traditie, ook met verjaardagen. Verder is de dag zoals die komt, zo maakte ik met jongste (14) rocky road van chocoladeletters.
    Jij bent en hebt verwend, dat is fijn! En het leverde mooie plaatjes op!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s