Doorgaan naar hoofdcontent

Een beter milieu ... #3

Na de vaatdoekjes had ik de smaak te pakken. Ik ben geen grootverbruiker van make-up. Veel verder dan een beetje gezichtscrème en wat oogmake-up kom ik vaak niet. Ik vind het altijd precies genoeg om er niet "kaal" uit te zien, maar wel mooi verzorgd.


De ogen moeten natuurlijk wel netjes schoon voordat ik 's avonds onder de wol kruip. Op Pinterest zag ik allerlei wasbare pads voorbij komen. Ik besloot de haaknaald en de katoentjes van de vaatdoekjes erbij te halen en ging aan de haak met dit patroontje


Tijdens het struinen naar patroontjes voor pads kwam ik ook zelfgemaakte gezichtsreinigers tegen. Ik houd wel van wat uitproberen ;-), dus pakte ik een leeg pompje erbij en vulde hem voor de helft met rozenwater en voor de helft met olijfolie. Het voordeel is dat je dan geen facewash in plastic flessen meer hoeft te kopen. Wanneer dit pompje aan vervanging toe is, koop ik er één van glas. Nog minder plastic in omloop, want ... "alle beetjes helpen".


Ik was reuze benieuwd hoe het zou werken. Leuk gemaakt allemaal, maar zijn de pads en de zelfgemaakte facewash ook bestand tegen mijn waterproof mascara? Heel eerlijk: ik was wat sceptisch ... De combi van de homemade facewash en gehaakte pads reinigen verrassend goed mijn gezicht. En fijn dat deze facewash is! M'n huid voelt zijdezacht aan. 


Om het extra gezellig in de badkamer te maken, haakte ik een handig mandje voor de pads.


Ook aan de haak? Je hebt nodig: jute en haaknaald 7.
Zo maak je dit mandje:

v = vaste
Je haakt dit mandje in spiraal vorm. Markeer de 1e steek van de toer steeds met een steekmarkeerder. 

1. Haak in een magische ring 6 v (=6)
2. In ieder v 2 v (=12)
3. 1 v, 2 v in 1v, herhaal 5x (=18)
4. 2v, 2v in 1v, herhaal 5x (=24)
5. 3v, 2v in 1v, herhaal 5x (=30)
6. 30 v in achterste lus (=30)
7-10: herhaal toer 6
Eindig met een halve vaste en hecht de draad netjes af.

Reacties

  1. Voelt vast goed om dit zo te doen. Ik geef de gezichtsreiniger door aan dochter, kijken of ze deze kent. Zij houdt ook van uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht je dochter nog goede tips hebben, dan houd ik me aanbevolen. Er staat zo veel online. Maar aan echte gebruikerservaringen heb je het meest.

      Verwijderen
  2. Ik las al je ' beter milieu ' berichtjes en ik herken me zelf helemaal. Van de tassen die overal meegaan of bij het vergeten dragen tot de fiets. Ik ben koppig en neem geen zak aan! Mijn vaatdoekjes en reinigings doekjes maak ik ook zelf, dat doe ik wel met de naaimachine. En zo'n jute mandje heb ik ook.
    Ik hou van deze berichten en elke beetjes helpen moeder Aarde. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je leuke reactie. Hahaha ... leuk om te lezen dat je je herkent. Waar maak jij je vaatdoekjes van?

      Verwijderen
  3. Super! En zo staat het ook nog eens heel leuk. Dat mandje staat meteen op mijn lijstje, Dank je wel!😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar had ik nooit van gehoord. Het lijkt me leuk om die gezichtsreiniger uit te proberen. Ik ga het zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s