Doorgaan naar hoofdcontent

Sint-gezelligheid

Sint is inmiddels weer vertrokken. Alle cadeautjes zijn gegeven, dus nu kunnen de foto's online op m'n blog ;-) ...

In mijn vorige blogpost vertelde ik over alle gezellige Sint-voorbereidingen hier in huis. We bakten niet alleen lekkers, maar maakten ook allerlei moois, schreven gedichten en kochten kleine cadeautjes voor elkaar.


Nu de kinderen het grote geheim van Sinterklaas kennen, trokken we namelijk "bij mij thuis" voor 't eerst weer lootjes. "Bij mij thuis" is bij m'n ouders, broer, schoonzus, hun twee kinderen en ons gezin. Tien namen gingen er in de digitale lootjes-trek-machine. Spannend hoor. 


De kinderen konden niet voor zich houden wie ze getrokken hadden ... hahaha ... een beetje hulp her en der en ze deden vooral zelf heel goed hun best. De één in de werkkamer, de andere voor in de kamer. "Je mag nu niet komen!" hoorden we in de afgelopen weken geregeld. Prachtig die geheimzinnigheid ...


Van 't weekend werden alle surprises tentoongesteld, pepernoten op tafel en samen genieten! Je kunt wel zien dat creativiteit erfelijk is ;-). Zo veel moois bij elkaar. De kinderen konden niet wachten met verklappen voor wie zij iets gemaakt hadden. Apetrots op hun werk ... 


Schone zus had voor mij deze super mooie surprise gemaakt: een hulp met acht armen. Erbij een heel persoonlijk en lief gedicht. Zo leuk! Dank je wel, lieve schoonzus!


Ik mocht wat voor mams maken. Twee oude kerstballen toverde ik om tot deze surprise.



(Vorige week kocht ik dit leuke lintgaren bij Sostrene Grene. Een leuk alternatief voor plastic cadeaulint.)


Nadat iedereen verwend was, aten we samen Worteltjessoep. Het was heerlijk, paps en mams! 
Niet alle wortels gingen in de soep hoor. We bewaarden er ook nog een paar om in onze schoenen te doen voor paardje Ozosnel.

Reacties

  1. Leuke surprises allemaal. En die van dat bandgaren/lintgaren ga ik onthouden, dat heb ik ooit wel gedaan, maar helemaal weer vergeten. Ik heb her en der nog wel restjes liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heeft je zus een leuke meerarmige hulp gefabriceerd. Wortelsoep, dat ga ik weer eens maken. Heerlijke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk en gezellig verwoord in dit blog, hoe gezellig het was samen met Sint en zijn hulp- en gedichtpieten. Wat een creativiteit.....al die leuke surprises. Wij als ouders zijn samen trots en zeker dankbaar voor deze gezellige Sint middag bij "jou" thuis!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk feest. Iedereen heeft zijn/haar best gedaan en dat is echt iets om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettende mooie, persoonlijke surprise kreeg jij!!
    Zeker omdat je zo'n 1000poot bent?!!
    Wij deden dit jaar niks aan Sinterklaas, iedereen is druk met zijn eigen "gedoe" een het gaaf rust om over te slaan, maar volgend jaar hoop ik zeker weer Sint te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om de surprises, zeker die octopus!!, op jouw blog te zien!! Het was heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s