Doorgaan naar hoofdcontent

Feest(jurkjes)

Wat was het gezellig gisteravond tijdens ons feestje ter gelegenheid van ons 12 1/2 huwelijk. Dankbaar om dit te mogen vieren met allemaal lieve mensen.


Twaalf en een half jaar geleden trouwden we in de molen waar mijn vader vrijwillige molenaar is. Op deze bijzondere locatie vierden we gisteravond weer feest. We genoten van een heerlijk buffet met familie en vrienden. Het was heel gezellig.



Enkele weken geleden stuurden we onze genodigden dit kaartje. Onze trouwkaart kalligrafeerde ik toen helemaal. Onze gekalligrafeerde namen kregen ook ditmaal een plekje op de kaart. De rest van de tekst volgde à la handlettering. 


Het jurkje dat hier vorige week voorbij kwam, was heel mooi van kleur. Maar toen hij af was, vond ik de stof te winters ogen. Ik ging nog een keer aan de slag. Hetzelfde patroon, Rianne van La Maison Victor, en ditmaal met een mooie blauwe tricot van Dinie Kleine die ik op de handwerkbeurs kocht. De stof was voor iets anders bedoeld, maar kreeg deze feestelijke bestemming ;-). Ik liet het elastiek en de tunnel achterwege; dat past beter bij deze stof, vind ik. 


Erbij een gehaakte sjaal. Ik gebruikte dezelfde steek als hier uit het boekje "Doekjes haken". Het verloopgaren is een mix van linnen en katoen (Katia Oceania). 


Ook voor dochterlief naaide ik een jurkje. Zij wilde graag hetzelfde model als ik voor mijzelf genaaid had. Voor haar verlengde ik top Olga (patroon van Emma & Mona) en voegde elastiek in de taille toe. De stof is van Stoffenfeest. Ze is er helemaal blij mee!


We hadden een zakcentje voor onze vakantie gevraagd aan onze gasten. We waren helemaal onder de indruk van alle mooie "verpakkingen" van het geld en de lieve teksten op de kaarten. Zo leuk.


Ook kregen we dit mooie, persoonlijke huis cadeau. Herkennen jullie de kleding van de poppetjes? De meeste items kwamen hier op mijn blog voorbij als zelfgemaakt. Ik heb hem een mooi plekje gegeven samen met ons letterbord. 


Reacties

  1. Gefeliciteerd. Jullie zijn op een bijzondere plek getrouwd. Leuk om daar ook nu feest te vieren. Jouw jurk is prachtig en de sjaal maakt het helemaal af. Dochterlief is zo te zien ook helemaal blij met haar mooie jurk.
    Het huisje is echt een mooi, persoonlijk cadeau. En tijdens de vakantie kunnen jullie nog lekker nagenieten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met deze bijzondere dag. Leuk om het weer in de molen te vieren. Jij en je dochter zien er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. GEFELICITEERD met jullie 12,5 jaar!!
    Mooi om het zo te vieren.
    Jullie zien er prachtig uit.
    De uitnodiging is mooi gemaakt zeg.
    En wat veel kadootjes/kaarten kregen jullie.
    Het huis met de 4 poppetjes is echt een TE leuk kado!! Goed bewaren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd!!!!!!!
    Mooi om het op deze manier te vieren.
    Gaaf dat je je uitnodiging zelf gemaakt hebt. En fijn dat jullie zulke leuke cadeau's/kaarten hebben gekregen. Dat huisje met poppetjes is echt gaaf zeg.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte gefeliciteerd. Wat een mooie uitnodiging heb je gemaakt, en ook de kleding voor jezelf en je dochter zijn mooi gelukt. Wat een dubbele geluksdag ;-) Ik wens jullie nog heel veel jaren liefdevol samen.
    Liefs Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met dit jubileum. Leuk om een feestje te vieren op dezelfde plek.
    Toen wij 20 jaar getrouwd waren, gingen wij eten waar we het trouwfeest hadden gegeven. Ondertussen zijn we al 31 jaar getrouwd....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd! Leuk om te lezen hoe fijn jullie deze mijlpaal gevierd hebben. Het huisje met de poppetjes is echt te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie kijken terug op een geslaagd feest!! Het was heel gezellig!
    Gr uit zwolle

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s