Doorgaan naar hoofdcontent

Bijzonder avontuur

Over een paar weken gaat dochterlief op hike met school. Ze gaan vijf dagen wandelen en (wild) kamperen in de Vogezen. Inmiddels zijn de nodige hikespullen verzameld. We wandelen geregeld, dus ook de nodige kilometers zitten wel in de benen. Maar echt "ver" wandelen op één dag zijn we niet echt gewoon. 


(Trui Indy - uit m'n vorige blogpost - zat heerlijk tijdens het wandelen.)


Vorig weekend gingen dochterlief en ik daarom op "oefenhike". Manlief bracht ons een dorpje verder dan ons eigen huis. Vanaf daar was het nog ongeveer 15 kilometer lopen naar de camping. 



Wat een bijzonder avontuur samen zo'n stuk wandelen. Gezellig geteut onderweg, onze lunch op een bankje langs de IJssel opgesmuld, wandelend de IJsselbrug over. Al heel vaak met de auto en fiets over geweest, maar nog nooit lopend. Een ijsje in Hattem voordat we de laatste etappe naar de camping aanvaarden. 




Het was iets meer dan 15 km. Toen we bij de receptie van de camping arriveerden, stond er 17,5 km op de teller. Wat een knappe prestatie!


Ondertussen waren man en zoon ook op de camping aangekomen mét onze nieuwe caravan. Het was een oefenhike en caravantest ineen vorig weekend ;-) We zijn een vouwwagen gewend. Dit is wel heel luxe. De caravan op de plek, pootjes uit, tafel en stoelen uitklappen ... en klaar! De luifel is nog niet gearriveerd, dus vorige week ging het extra snel. Vervolgens hebben we een heerlijk kopje koffie gezet en genoten van het prachtige weer op de camping. 






Zoonlief leek zo'n wandelavontuur ook wel wat, dus na twee nachtjes op de camping en een rustdag tussendoor voor mij ;-) vertrokken zoon en ik maandag ochtend huiswaarts. Ditmaal niet via de IJsselbrug, maar via het veer bij Zalk. Aan de overkant kwamen we per ongeluk koffie en taart tegen ... 







Zoon wilde graag helemaal naar huis lopen. De laatste kilometers wilden onze benen niet meer zo graag, maar op onze mentale kracht liepen we verder. Zoon begon spontaan liedjes te zingen, dus ook die laatste kilometers volbrachten we vol goede moed. Na 20 kilometer zat ook de terugweg erop. 



Wat een bijzonder avontuur zo samen met m'n kinderen. Dit vergeten we niet gauw meer ... #dankbaar! 

Reacties

  1. Dàt is toch super, SUPER leuk om te doen met je kinderen.
    En wat een mooie caravan, daar gaan jullie veel plezier van hebben, let maar eens op.
    Leuke foto's van jullie wandeling, leuk dat je ons zo meenam op reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Dat zijn herinneringen die blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie wandelingen. Schrijven je kinderen op wat ze doen? De caravan is fijn. Ik wens jullie er veel plezier mee. En succes voor je dochter: stoer hoor, zo'n hike.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan en wat een mooie herinneringen hebben jullie weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en fantastische herinneringen….de kids vergeten deze tocht met mam niet. Knap gedaan!! Een mooie onderneming samen en de caravan uittesten. Hopelijk hebben jullie hier samen heel veel kampeerplezier van. Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s