Doorgaan naar hoofdcontent

Een tas voor een LIEVE juf

Voor de LIEVE juf van onze dochter maakten we een tas met een LIEVEheersbeestje erop. De juf van dochterlief heeft iets met lieveheersbeestjes. Ze heeft zelfs een rode auto; alleen de zwarte stippen ontbreken ;-) Een tas is altijd een handig cadeau. Symbolisch gezien vind ik het ook altijd mooi ... een tas vol herinneringen aan de basisschooltijd ...


Ze was een heel bijzondere juf voor onze dochter (en de twee jaren daarvoor voor onze zoon). De juf snapte onze dochter, liet haar bloeien en enorm groeien. Klaar om nu uit te vliegen naar de middelbare school.


Om haar te bedanken maakten we een tas met een grappige woordspeling en een afbeelding van een lieveheersbeestje erop. Dochterlief tekende het lieveheersbeestje en in plaats van stippen kregen het beestje hartjes op zijn lijfje. Zo lief bedacht van haar. 


De tas naaide ik met een stofje dat dochterlief uitzocht. Het is een restant van hier. Voor het hengsel gebruikte ik kant-en-klaar tassenband in de kleur van lieveheersbeestjes.


Ik pakte m'n nieuwe aanwinst erbij en ging aan de slag (in het volgende blogbericht zien jullie deze nieuwe aanwinst voorbij komen). Tekening van dochterlief scannen, tekst op de juiste manier vormgeven en het apparaat zijn werk laten doen.


Vervolgens pakte ik m'n Bobbinhood erbij en maakte een mooie zeefdruk op de tas. Altijd spannend of de afbeelding strak op de stof komt. Zeer tevreden met het resultaat dit keer. 


De originele tekening van dochterlief (die ik gescand had) gebruikte ik vervolgens om een kaartje te maken. Samen schreven we er iets liefs op en zo ging de LIEVEheersbeestjes-tas mee naar de LIEVE juf. 


Gisteravond was de afscheidsavond. De school had er een heel mooie avond van gemaakt. Ze hebben een kleine groep 8, dus ondanks de beperkingen toch best veel mogelijk. We keken samen de film die ze hadden gemaakt en voor ieder kind was er een prachtig woordje. De juf had het circus als symbool genomen en bij ieder kind was een passende circusartiest gekozen. 


Vanmorgen werd ze samen met haar klasgenoten uitgezwaaid door de hele school en sprong ze uit het raam ... op weg naar een nieuw avontuur!

Reacties

  1. Wat een leuke post om te lezen.
    De tas is prachtig! En tof de samenwerking met je dochter. Het werd een tof creatie.
    Nu denk ik er ineens aan dat ik een keer je email vroeg, toen je ook iets deelde met de bobbinhood. Ik heb even het rubriekje terug gelezen, want het was bij ' brood ' en ik zag je antwoord, dus ik ga je mailen. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke tas en echt een bedankje uit jullie hart. Jouw dochter neemt de fijne herinneringen aan deze juf en aan de school mee. Op naar nieuwe fijne leraren en nieuwe avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo fijn om dit te lezen en te bekijken. Iets persoonlijks bij het afscheid van de basisschool is mooi om te maken en te doen.
    Toen ons 'laatste' kind de basisschool ging verlaten, had ik een box gemaakt, met slingers en attributen voor elk seizoen voor het versieren van de ingang van de school. Ik heb een tijd in de oudercommissie gezeten, en dat werd altijd vergeten in mijn ogen. Ik hoorde laatst dat deze box nog wordt gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kado voor de juf. Ze had het verdiend en dan is zoiets persoonlijks echt heel leuk. Ik ben benieuwd wat je gekocht hebt, het is vast een heel leuk en handig iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi verhaal. Super mooie tas voor de lieve en fijne juf. Als oma van de kleinkinderen heb ik haar ervaren. Welverdiend voor haar. Zo bijzonder van jullie samen om dit te creëren. Geniet straks samen van jullie vakantie en op voor de kinderen en jullie als ouders naar een nieuw avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n bijzonder moment, het afscheid van de basisschool. Zeker met zo'n lieve juf. Een heel mooi en persoonlijk cadeau hebben jullie gemaakt, dat zal ze vast erg waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s