Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuw begin ...

Het is hier wat rustig ... goed gevulde werkweken nu de zomervakantie in aantocht is. Net als ieder jaar en dit jaar nog een beetje extra. Er zijn vast meer mensen waarbij dat zo gaat, toch? Veel zaken die nog afgerond moeten worden voor die welverdiende (zomer)vakantie begint.


Dit jaar ben ik èn veel dingen aan het afronden èn ik sta met één been in mijn nieuwe baan. Per 1 augustus maak ik een "nieuw begin" op een andere werkplek. Niet omdat het moet (ik heb het heel goed naar mijn zin op mijn huidige werkplek en hoef niet weg), maar omdat het kan! Ik heb er heel veel zin in. Mijn voorganger gaat met pensioen, dus ben ik nu wat dagen extra aan het werk, zodat de belangrijkste zaken overgedragen kunnen worden.


De naaimachine staat even stil. Tijd om eventjes tussendoor te haken en breien neem ik wel hoor ;-). Dat lukt ook goed voor een kort momentje. Hoewel er echt nog wel half-af-projecten liggen, maakte ik ook op haakgebied een "nieuw begin". Na het laten zien van ons nieuwe televisiemeubel kreeg ik van Kreafabriek de tip dat er een heel mooi deken aankwam. Qua kleuren en stijl perfect passend. Toen het patroon van woondeken "Op 't Wad" uitkwam, zag ik direct dat daar geen woord aan gelogen was.

Direct verliefd op het mooie golvende patroon en de geweldige kleuren. Echt een mooie match hier in huis. In het bijbehorende garenpakket wordt Scheepjes Colour Crafter geleverd. Ik wilde graag met een ander soort garen aan de slag. Mams heeft twee heel mooie en lieve babydekentjes gebreid met Durable Double Four in oker. Een mooi, mat katoengaren dat heel zacht aanvoelt.


Ik ging aan het rekenen, fietste naar de plaatselijke garenwinkel en zocht daar de kleuren uit die lijken op de "officiële" kleuren. Maar vooral ook de kleuren die samen het gevoel van strand, zee en lucht geven. Goed puzzelen op het aantal steken, omdat mijn deken een kleiner formaat krijgt. Uitproberen welke haaknaald een mooi effect geeft. Wel soepel, maar niet te veel gatenkaas.


En zie hier ... een klein stukje strand is al ontstaan. De komende weken haak ik er steeds een golfje bij. En dan ... als de vakantie aan gebroken is ... hoop ik op het Zeeuwse strand heerlijk verder te haken. Heel veel golven achter elkaar. Een mooiere combinatie kan ik me bijna niet voorstellen. Haken aan een golvendeken op het strand ... zucht ... kan niet wachten tot het zo ver is ... ;-)

Reacties

  1. Och, echt een strand deken. Mooie kleurtjes zocht je uit
    Succes met je nieuwe job,
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar die drukte voor de vakantie. Maar dan heb je de vakantie daarna ook echt verdiend. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes.
    Het eerste stukje van de deken ik mooi en laat zien dat het een geweldige deken wordt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
    En je deken, die wordt vast heel mooi. Haken aan een golven-deken in Zeeland, hoe toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannende tijd gaat er straks dus aanbreken voor jou.
    Leuk hoor!!
    Ik herken dat drukke zeker, wat is dat toch, met de mens, dat alles ineens zoveel drukker is..... Ik roep steeds tegen mezelf, adem halen en rustig aandoen, het komt allemaal goed.
    Succes met alles en..... je deken, wauw 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie deken en leuk een nieuwe baan! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die drukte voor de vakantie snap ik helemaal. Op mijn werk waren de afgelopen weken 3 collega's ziek. 1 vacature word pas in juli gevuld dus het is hard werken. Heel veel plezier met je nieuwe baan.
    Je deken wordt erg mooi. Fijne zomer :-).

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je een nieuwe baan hebt. Gefeliciteerd en hopelijk wordt het daar net zo leuk als je hoopt.
    De nieuwe deken is prachtig, echt mijn kleuren, ik ga eens kijken of.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie deken wordt het, helemaal in strandkleuren, leuk! En van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, heel veel succes en werkplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s