Doorgaan naar hoofdcontent

Jurkje plus Lovely Deer CAL

Er lag nog een zwarte tricot te wachten om tot jurkje genaaid te worden. Bij haar zag ik een leuk modelletje voorbij komen. Deze La Maison Victor lag niet tussen mijn verzameling magazines. Helaas ook niet meer los verkrijgbaar op internet. 


Het patroon heeft veel weg van de Chica jurk die ik in januari naaide. Samen met de mouw van trui Georgia (ook uit La Maison Victor  jan-feb 2018) werd het de jurk die ik graag wenste.


Helemaal blij mee!



Vorige week zaterdagochtend kwam ik via via op de blog van Verie terecht. Ze maakt heel leuke dingen. Zo ook de omslagdoek met de naam Lovely Deer CAL 2019. Het patroon verscheen als een CAL in drie verschillende blogberichten. Maar was ook te bestellen in een papieren Christmas Special. Een deel van de opbrengst kwam ten goede aan Alzheimer Nederland. Een goed doel steunen, een beetje geven aan een ander, vind ik altijd een mooie gedachte. Daarom bestelde ik de Christmas Special, die ik heel gezellig verpakt op onze deurmat vond. 


Terug naar vorige week zaterdag. Aan het begin van de middag werkte ik de laatste draadjes aan mijn zwarte jurkje af. Daarna sprong ik op de fiets naar de Zeeman, want voor de Lovely Deer sjaal heb je twee bollen Royal nodig. De kleur groen matcht mooi bij zwart. 


Vervolgens thuis aan de haak met een kop thee en kerstkransje erbij. Het patroon haakt heel vlot weg en dat in combinatie met een weekend zonder grootste plannen, maakte dat mijn omslagdoek zondagavond af was :-). De franjes liet ik achterwege, omdat die niet echt "ik" zijn. 



Jurkje en sjaal samen vormen een perfect duo voor de komende feestdagen. 



Het zwarte jurkje alleen is een fijn item voor allerlei gelegenheden van netjes tot meer casual. 


Zeker geen ideaal weer vandaag voor heldere foto's. Zoonlief heeft mooie plaatjes geschoten. Lang leve het foto-bewerkingsprogramma dat voor wat meer licht op de foto's zorgde ;-).

Reacties

  1. Wat een fantastisch mooi stelletje is het geworden. Mooi haak- en naai resultaat. Zoonlief heeft ook goed zijn best gedaan. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je jurk is echt een succes, super mooi, lijkt me een heerlijk te dragen jurk. Je omslag doek is grappig én mooi, ik snap goed dat je groen gekozen hebt, staat je goed. Bedankt voor je link naar het patroon.
    Ik wens jou en je familie hele gezellige en warme dagen met veel happy momentjes :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk...je jurkje en omslagdoek. Het eerste gaat mij niet lukken, knap hoor dat je dit zo mooi passend kunt naaien. De omslagdoek heeft meer kans dus wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg geslaagd allebei, ook zo bij elkaar! Staat je super, je haar zit ook zo leuk.
    Ondanks het slechte licht (ik wacht ook al dagen om wat mooie foto's te kunnen maken...) zijn de foto's toch goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat je goed, hele gave jurk. Gr Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je prachtig. En de sjaal haakt heel snel, dat is echt fijn als je last-minute iets nodig hebt.
    Fijne kerstdagen Ilse, voor jou en je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, en dat licht, sommige dagen zijn er een paar seconden waarin het moet gebeuren. Ik zet weleens iets klaar 's ochtends, zodat ik direct kan knippen als het even licht genoeg is, oh oh.

      Verwijderen
  7. Wat staat het tof bij elkaar en wat een mooi blogbericht! Je schrijft zo gezellig, met passende beelden! Fijne dagen! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik werd nieuwsgierig van je opmerking "bedankt voor de reacties op mijn vorige bericht" dus kwam even kijken.
    Deze is inderdaad héél erg mooi.
    En de omslagdoek erbij,wauw!!
    Staat je goed, zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!