Doorgaan naar hoofdcontent

3 maal een kaartje

Dat vreugde en verdriet heel dichtbij elkaar liggen, bleek deze week wel weer toen ik kaartjes maakte om te versturen en weg te geven.

Woensdagavond maakte ik een kaartje voor de ouders en broer van Flore. Zij is van dinsdag-op-woensdagnacht geboren. En ik maakte een kaartje voor de familie van een vrouw, die op nog jonge leeftijd is overleden.


Dat geeft toch altijd wel een heel dubbel gevoel ... Maar ik hoop altijd maar dat mensen - zowel uit het felicitatiekaartje als uit het condoleancekaartje - een gevoel van nabijheid ervaren, mensen die aan je denken in vreugdevolle tijden en in verdrietige tijden.


Na de workshop handlettering bij de kinderen op school heb ik de smaak te pakken en maak ik geregeld met zwarte pen op een witte kaart iets moois. Lekker ontspannen om te doen en je kunt er alle kanten mee op. Voor beide kaartjes gebruikte ik hetzelfde lettertype. Bij de één voorzag ik iedere letter van één hartje en bij de ander van een aantal stippen.


Het derde kaartje is weer voor een heel andere gebeurtenis in het leven. Een hartje vol liefde voor twee mensen die hun 12 1/2-jarig huwelijksjubileum vieren. Een leuke tekst en geld binnenin het kaartje maken het cadeautje compleet.


Het hartje haakte ik al eens eerder. Kijk hier maar eens. Het patroon is van Daphne van "Haak & Maak".

Van de week werd ik verrast door Daphne met een zorgvuldige gevulde enveloppe. Zooooo lief! Wat is blogland toch bijzonder. Daarover in een latere blogpost meer ... Nogmaals dank je wel, Daphne!


Reacties

  1. Ja het leven is soms grillig. Verdriet en blijdschap staan vaak naast elkaar. Maar ik denk dat de mensen uit de kaartjes wel voelen dat jullie aan ze denken.
    Zo'n mooi gevulde envelop mocht ik ook ontvangen. Zo blij word ik daar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jammer dat er tegenwoordig nog maar zo weinig echt post wordt verstuurd. Zo leuk om te maken en te schrijven. En altijd fijn om te ontvangen en te weten dat iemand aan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo gaat dat in het leven zeggen ze dan, nou ik vind het leven soms maar heel hard en onbegrijpelijk!
    Je kaartjes zij heel mooi gemaakt, het geeft, voor welke gebeurtenis ook, een gevoel van "er wordt aan mij gedacht".

    Ik kreeg voor mijn verjaardag ook zo'n mooie kaart van Daphne, lief he?!
    Ik moest wel lachen, want.....ik hert dus ook Daphne èn ik heb je ook een kaart gestuurd!!
    Als het goed is krijg je die vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie kaartjes, vooral omdat er gevoel achter steekt. Heel belangrijk om ook in verdrietige tijden te laten weten dat je aan iemand denkt. En weet je wat, ik kreeg ook zo'n superlieve post van Daphne! Dat vrolijkt je dag meteen op! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, ( zelfgemaakte) kaarten sturen. Ik vind het fijn dat er weer meer post verstuurd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!