Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnig jurkje

Soms komen er van die leuke patronen voorbij waarvan je direct denkt: die wil ik heel graag maken! De Rea dress is er zo één. 


Op de site van Bel'Etoile wordt de Rea dress omschreven als een heerlijk comfortabele en stijlvolle jurk. Helemaal mee eens! De jurk is wat langer met een ronde zoom onderaan, dat hem net dat beetje extra geeft.


Gelukkig had ik nog een lapje liggen. Ik kocht het op de HandwerkbeursVorig weekend kroop ik fijn achter de naaimachine. Een vlot te naaien jurkje. Zondag maakte dochterlief foto's ... aan mijn lange haren kun je wel zien dat er een windje stond. 


Met het naaien deed ik weer veel nieuwe energie op. Dat was ook zeker nodig. Er volgde een heel intensieve week. Nu is de werklaptop dicht. De radio staat aan. Even een blogje typen. Komend weekend hoop ik weer wat moois te naaien! 



Patroon: Rea dress van Bel'Etoile
Stof: Dinie Kleine

Reacties

  1. Wat een leuke jurk, de kleur staat je goed. Zo leuk, mijn moeder heeft ook al een aantal keer de rea dress gemaakt, hij staat zo leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Emily!
      Het jurkje staat veel verschillende type figuren. Door de stofkeuze maak je hem passend bij je eigen stijl. Zo leuk zo'n veelzijdig patroon.

      Verwijderen
  2. Staat je geweldig, leuk model ook met die ronde zoom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je!
      Ja, leuk hè, die ronde zoom. Wel een hele klus in vergelijking met een rechte zoom. Maar dan heb je ook wat ;-).

      Verwijderen
  3. Het is weer een prschtige jurk.
    De kleur is mooi en past heel goed bij de (LEUKE!!) Schoenen.
    Je dochter maakte mooie foto's.
    Fijn om energie op te doen hè, zo even in je eentje achter de naaimachine met de radio aan.
    Zó nodig op zijn tijd, zeker in deze tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Daphne!
      Ben zo blij met deze schoenen. Anders dan anders ... en ze lopen lekker! Leuk dat het je opvalt.
      Zeker in deze tijd nodig, dat schrijf je mooi. En of je nou kaarten maakt of achter de naaimachine gaat zitten ... lekker met je handen bezig zijn geeft frisse energie.

      Verwijderen
  4. Ik kan mij voorstellen dat het energie geeft! Mooi geworden en het staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat tof Ilse!! Gave kleur ook.
    Het patroon ligt hier klaar en de stof ook. Ik hoop hem deze week ook nog te maken.
    Fijne koningsdag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou zo van jurkjes! Deze is wel erg mooi, zowel qua kleur als qua model. Staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staat het jurkje je goed. Echt een mooie kleur en goed model!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuke jurk en leuke kleur!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s