Doorgaan naar hoofdcontent

Een tas vol herinneringen ...

"Een tas vol herinneringen neem je mee vanaf deze school om onderweg verder te vullen met nieuwe ervaringen ... (en boodschappen natuurlijk!)"


... Dat schreven we op het kaartje aan het cadeautje voor de juf van zoonlief die na de zomervakantie naar een andere school gaat. Ik moest wel even slikken hoor, toen ik hoorde dat deze juf een nieuwe uitdaging tegemoet gaat. Van een parttime-baan naar fulltime op één school, een grote wens voor de juf en ik gun het haar van harte. Wel heel jammer dat dochterlief na de zomervakantie nu niet meer bij haar in de klas komt. Wij hadden ingeschat dat zij samen zeker een klik zouden hebben. In de afgelopen twee jaar heeft ze zoonlief laten bloeien en in zijn kracht gezet. Een geweldige juf! 


Dus gingen zoonlief en ik aan de slag om een leuk cadeautje voor haar te maken. De juf kan ongetwijfeld een tas vol met herinneringen aan haar huidige school vullen, bedachten wij. Natuurlijk heeft ze tijdens haar nieuwe avontuur ook een tas nodig voor alle nieuwe ervaringen die ze opdoet. En omdat een juf ook gewoon boodschappen moet doen en geen plastic tasjes meer in de winkel krijgt, maakten we een tas voor haar.


Zoonlief zocht in de stoffenvoorraad mooie stofjes uit. Hij tekende een prachtige school zoals hij dat zo goed kan: met een zwarte pen en vol met details. Ik maakte een tas, scande de tekening, printte hem op canvas en naaide dit vervolgens op de tas. 


Nu gaat ze vast heel vaak kersen kopen op de markt, zei zoonlief. 

Reacties

  1. Dat is vast even slikken als zo'n favoriete juf weggaat. Maar wat geven jullie haar een prachtig kado!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! En voor zo'n juf hebben we met veel plezier dit cadeau gemaakt.

      Verwijderen
  2. Een heel mooi, persoonlijk en nuttig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! De kersenprint, de tekening van je zoon en het gebaar!
    Sommige juffen verdienen hun afscheidscadeautje écht hé. Toch fijn dat je zoon er veel aan heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Sigrid.
      Ja klopt, sommige juffen verdienen een zo'n cadeautje dubbel en dwars!

      Verwijderen
  4. Wat mooi bedacht en gemaakt! Daar is ze vast super blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De boodschap erachter is ook leuk hè? Ze was idd erg blij ermee.

      Verwijderen
  5. Wat een pracht cadeau voor de lieve juf hebben jullie samen gemaakt.
    Echt top!!

    je trouwe volger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg leuk dat zoonlief ook zo enthousiast zelf mee geholpen heeft. En extra leuk voor de juf dat haar leerling meehielp aan het cadeautje.

      Verwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!