Doorgaan naar hoofdcontent

Lustrum met giveaway

Terwijl de slingers uit de kast werden gehaald voor mijn verjaardag, bedacht ik mij dat deze slinger één van de eerste items is waar ik over blogde (klik!) ... toen ik nog iets langer nadacht, begon ik te glimlachen ... dat was namelijk in het voorjaar al weer 5 jaar geleden.



5 jaar bloggen ... dat is een lustrum. Een feestje!

Het begon met inspiratie vinden op andere blogs. Het leek mij leuk om zelf ook te gaan bloggen. Ik begon gewoon en nu, 5 jaar later, staan er 325 blogjes online. 



Voor jullie is het hopelijk een bron van inspiratie voor naaien, haken, breien, bakken, koken en andere freubels. Voor mij is het inmiddels een soort dagboek geworden. Geregeld zoek ik terug naar dat ene lekkere recept of kijk ik terug welk patroon ik ook al weer gebruikt had voor een haaksel of naaisel. En al zoekende verdwaal ik dan vaak over mijn eigen blog. Zie een linkje voorbij komen waar ik op klik en ga een paar jaar terug in de tijd. Times flies, denk ik dan ...



Eén van de veel bekeken berichten, is het bericht over de zorgenvriendjes die ik in december 2015 voor zoon- en dochterlief naaide. Omdat ik destijds niet wist hoe ik een document aan mijn blog kon hangen, mogen mensen mij een mailtje sturen en krijgen ze het patroon per mail van mij. Al meer dan 50 keer heb ik het patroon verstuurd. Een paar keer ontving ik een foto van het eindresultaat. Zo ontzettend leuk!



Wie jarig is, trakteert ... 

... want zonder jullie was bloggen niet zo leuk als dat het nu is. Ik vind het zo gezellig om jullie reacties te lezen. Dank je wel voor jullie allemaal!!

Voor één van de volgers van mijn blog ligt hier een "fruittasje" klaar! Het eerste exemplaar naaide ik een jaar geleden. Veel duurzamer dan iedere dag een plastic zakje pakken om fruit naar mijn werk te vervoeren ;-). 

En ben je nou niet zo'n fruitmonster of eet je alleen thuis fruit, dan kun je het natuurlijk ook als haaknaalden-tasje gebruiken of als mini-project-bag of ...



De buitenkant is van spijkerstof. Een materiaal dat je veelvuldig op mijn blog voorbij ziet komen. Binnenin geplastificeerd katoen, zodat je het tasje eenvoudig schoon kan houden.

Dochterlief wilde ook dolgraag een fruittasje om haar fruit mee naar school te kunnen nemen. Ook voor mijzelf maakte ik een tweede exemplaar. Beiden voorzag ik van onze initialen. 



Ben je volger van mijn blog en wil jij het derde exemplaar winnen? Laat hieronder een berichtje achter. Als je het tasje wil winnen voorzien van jouw initialen, vermeld je je initialen er dan even bij? (Reageren kan tot maandag 26 maart 19.00 uur.)

Reacties

  1. Ach lieve Ilse, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je 5-jarige blogjubileum! Ik volg al enige tijd je leuke blog dat inmiddels al goed gevult is met de nodige inspiratie Op naar het volgend 5 jaar!
    Enne je tasje vindt ik geweldig, zou TMW erop passen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst jarig en nu je blog jarig!!
    Gefeliciteerd.
    Leuke tasjes heb je gemaakt. Wat een goed idee ook, dat plastic van binnen .
    Ik zou graag een gokje wagen, helemaal omdat ik dam zo'n leuk tasje in huis zou hebben zodat ik het misschien na kan maken.
    En....ik ben heel benieuwd hoe je die initialen maakt op de stof (textiel verf?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je verjaardag én de blogverjaardag!!!!
    Het tasje is erg leuk, mocht ik winnen, dan graag zonder initialen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dubbel gefeliciteerd: met jouw verjaardag en met jouw blogverjaardag. Wat heb je veel berichten gemaakt en veel leuke dingen gedeeld. Altijd leuk om eens terug te kijken.
    Wat heb je handige fruittasjes gemaakt. Met een stoere look. Fijn om fruit in mee te nemen zonder dat het beurs wordt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat!! Dat je nog héél veel jaren mag bloggen en creëren! Ik kijk met plezier naar alles wat je maakt :-) En zo'n fruittasje, dat wil ik wel winnen hoor. Zo mooi!! (Initialen hoeven niet..)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nogmaals proficiat met je verjaardag en je blogverjaardag. Ik blog ook grotendeels voor mezelf, als naslagwerk voor later. Ik neem dagelijks een appel of banaan mee, dus zou het tasje hier goed gebruikt worden. Mijn initialen zijn SDZ.
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je jubileum. Ik vind het tasje enig, maar heb al eens wat bij je gewonnen en gun het een ander.
    Ga maar lekker door met je inspirerende blog, ik geniet er iedere keer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat Gaaf, gefeliciteerd met je verjaardag en blogverjaardag. We zijn allebei in hetzelfde jaar begonnen met bloggen, want mijn blogverjaardag komt er ook aan :-D. Wat een ontzettend leuke tasjes. EB zou dat erop kunnen??
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met het 5 jaar bloggen! Ik heb de afgelopen jaren al verschillende creaties mogen ontvangen. Stuk voor stuk een feest om ze te krijgen! Zo ook het handige fruittasje. Er gaat geen werkdag voorbij zonder dat hij in mn tas zit. Super handig en mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vijf jaar al, WoW! Ik lees jouw berichten graag, dus hoop nog lang van jouw blog te mogen genieten. Wat een leuk zakje weer, ik zou willen dat ik zo prachtig kon naaien als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd Ilse, met plezier lees ik jou blog, het inspireert en soms maak ik gebruik van jou ideeën. Ik plaats niet altijd een opmerking wat niet betekend dat ik jouw kunsten niet mooi vind. Je hebt een aantal trouwe lezers die berichten plaatsen. Hen gun ik het tasje. Mijn fruit dwarrelt altijd in de tas en voordat het kan butsen is het op, haha

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!