Doorgaan naar hoofdcontent

Gebreid jasje


Nog een jas? ... denk je misschien bij het lezen van de titel van deze blogpost. Dit keer geen jas voor mij. Onze plant kreeg een gebreid jasje ;-). 


Het begon met het leuke tafeltje dat manlief als kerstpakket kreeg. Hij had een heel mooi Scandinavisch pakket met lekkernijen, dit tafeltje en twee prachtige mokjes. Van 't zomer tijdens onze vakantie in Denemarken zag ik in een soort woonwarenhuis een prachtig servies van Gusta. Verlekkerd bekeek ik het allemaal en liet het gewoon in de winkel staan. Knap hè? Hahaha ... Nu staan er twee mooie mokjes op het plankje in onze keuken te pronken.



En dat tafeltje dus. Ik kocht een mooie plant om er op te zetten en bedacht dat een stoere gebreide mand het helemaal af zou maken. Bij Hoooked vond ik stoer garen: Natural Jute. Op pen 15 breide ik een lange rechte lap. De bodem haakte ik van bruin jute garen uit de voorraad en haakte deze twee onderdelen met vasten aan elkaar. En klaar was mijn stoere mand.


Ook de bolletjes voorzag ik van een gebreid jasje. Hier gebruikte ik een restje van deze sjaal en muts en dit kussen voor. 


Ik vind het altijd zo gezellig staan in januari ... frisse bolletjes en warme kaarsjes naast elkaar. 


Reacties

  1. Leuk Ilse! Mooie plant ook. Heerlijk sfeertje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mooi! Toch superleuk als je zelf je interieur kan aanpassen met zelfgemaakte items! Stoere jasjes heb je gemaakt, geniet van het uitzicht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stoer hoor!!
    Heel gaaf.
    Ziet er warm en gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een mooie keuze gemaakt, geniet van dit nieuwe tafereel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee om de plant en bollen een jas te geven. Het ziet er zo echt gezellig uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die jasjes voor je plant en bolletjes, maar eerlijk.......ik kan mijn ogen niet afhouden van die blauwe kast die je in huis hebt staan, wat vind ik die gaaf......:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat geweldig leuk om te horen! Ben zelf ook heel blij met deze blauwe kast. De kast hebben we gekregen van iemand. Ik heb hem geverfd met krijtverf van Annie Sloan en voorzien van een waslaag (ook van Annie Sloan). Ons huis heeft een rustige basis van wit, grijs en bruin met blauw accenten waarvan deze er één is.

      Verwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit. Netjes gemaakt ook.

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!