Doorgaan naar hoofdcontent

Hij komt, hij komt ... (inclusief DIY!)

Hij komt, hij komt ... Sinds een paar weken deelt ook dochterlief mee in "Het Grote Geheim". De allergrootste spanning is er daardoor af. En dat is heel fijn! Nu vooral gezellig uitkijken naar het Sinterklaasfeest. 



We maakten samen gezellige Sint-hoekjes in de huiskamer en dochterlief knutselde een mooie slinger en glaasjes voor op haar slaapkamer.




De vlaggetjes en Sint-plaatjes komen van hier



De poster maakte ik zelf m.b.v. een plaatje dat ik vond op internet. 



Gezellig zo in huis. Zelfs het oefenen voor pianoles gaat in Sint-sfeer op dit moment ...



"We gaan toch wel naar de boot van C?" vroeg dochterlief van de week. Natuurlijk! Want of je nu jong of oud bent, wel of niet "Het Grote Geheim" kent ... de intocht van Sinterklaas is een belevenis die je niet wilt missen ;-). Jaarlijks worden we uitgenodigd op de boot om de Sint-intocht van heel dichtbij mee te maken. Een eerste rangs plekje hebben we dan op de boot inclusief koffie, thee, chocolademelk en pepernoten. Echt boffen! 



We maakten een cadeautje - geheel in stijl - voor de booteigenaren. Een dank-je-wel voor de gastvrijheid. En nu worden we de komende 10 jaar met lege handen verwacht ... Zullen we braaf doen volgend jaar ;-).




Voor wie ook iemand met een mooi, zelfgemaakt Sinterklaascadeautje wil verrassen, hierbij een DIY!



Wil je bovenstaande afbeeldingen als PDF-document ontvangen om gemakkelijk uit te kunnen printen? Stuur dan een mailtje naar: byik29[at]gmail[dot]com



We maakten ook nog een kruidnootjespot om de komende week iemand mee te verrassen. Hier deden we ingrediënten in voor kruidnootjes zonder geraffineerde suikers. Het recept vond ik hier. Bedankt voor het delen, Carola (van Carola Bakt Zoethoudertjes)!


Thuis gekomen na de intocht van Sinterklaas gingen we zelf aan de slag met het recept voor de kruidnootjes van havermout en dadels. Eigenlijk zeg ik altijd pepernoten, net als velen. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel, hè? 


We maakten ongeveer 75 balletjes terwijl we naar de Sint-intocht in Dokkum keken. De balletjes waren wel wat kleverig om te draaien, maar het resultaat maakte dat helemaal goed. Heerlijke kruidnoten! Niet te vergelijken met "gewone" kruidnootjes hoor. Een heel andere smaak. "Het smaakt wel heel gezond," was de reactie van manlief. Een mooie omschrijving. De heerlijke smaak van speculaaskruiden in een gezondere variant. 


Een lekker kopje thee erbij straks ... mmmmm! Fijn weekend!

Reacties

  1. Gezellig!! De fijne sfeer druipt van je foto's af :-)
    Ik vind je vlaggenlijn echt mooi! En nog veel Sinterklaas(voor)pret !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien hoe jullie al helemaal in de stemming zijn. Gezellig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bericht is dit.
    Zo leuk om bezig te zijn met de Sint, of je nou wel of niet op de hoogte bent van "het grote geheim", het is gewoon een leuke tijd.
    Wat een goed idee, die potjes, ziet er heel gezellig uit en zo heb je toch wat om weg te geven.......
    En met lege handen komen, ach, dat is niks voor ons knutsel-tutten.
    Wij verzinnen altijd wel iets leuks.
    Ik moest wel lachen om de reactie van je man....."heel gezond", ik kan me er meteen een voorstelling van maken 😊
    Fijne tijd en veel plezier allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig zo in deze Sint-tijd. De speculaaskruiden geven een lekkere lucht in huis.

    Groetjes en fijne Sinterklaastijd, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!