Doorgaan naar hoofdcontent

Kraamcadeautjes

Wat een lieve reacties op mijn vorige blogpost. Ontzettend leuk om te lezen. Dank jullie wel allemaal! In dat bericht liet ik al weten dat er druk genaaid werd waardoor het wat rustig was hier. Gisteren op Instagram lichtte ik al een tipje van de sluier op ... ik maakte onder andere kraamcadeautjes voor drie nieuwe wereldwonders. 


Maandagavond werd ons neefje geboren. Gisteravond mochten we hem komen bewonderen. Op verzoek van zijn papa en mama naaide ik een boxkleed. De wens was groen, grijs en een hertje. 


Verder mocht ik mijn eigen (creatieve) gang gaan. Hartstikke leuk zo'n "opdracht". Hier bestelde ik mooie stofjes, maakte wat ontwerpjes en ging aan de slag. 
 

Ze waren er heel blij mee. Precies de kleuren die ze in gedachten hadden. Nice! 


Het boxkleed komt in de box van onze kinderen te liggen. Mooi dat onze box op deze manier weer gebruikt gaat worden.


Ook zoonlief zat achter de naaimachine. Hij wilde een knuffel maken. Op zolder zocht hij zelf een lekker zacht stofje uit. Google werd geraadpleegd voor een ontwerp. Een olifant moest het worden. Knippen, spelden en vervolgens achter de naaimachine van zijn zusje. Wat heeft hij dat knap gedaan, hè? Zwager en schoonzus waren blij verrast. "Dat kunnen wij niet hoor," zeiden ze tegen zoonlief. Hij glom van oor tot oor (en ik ook ;-)).


Twee weken geleden maakte ik een knisper-label-doekje van de stoffen van het boxkleed dat ik tijdens de babyshower aan schoonzus gaf. Ook een hertje.


De andere twee nieuwe wereldwonders zijn buurjongetjes. Voor deze twee jongens maakte ik een knisper-label-doekje met hun naam erop. De ene gaf ik vanmorgen weg. De buurtjes waren er heel blij mee. Leuk zo'n persoonlijk cadeautje. Voor het andere kraambezoekje gaan we ook gauw een afspraak maken.



Reacties

  1. Jeetje Ilse, wat ben jij toch een creabea, wat een mooie babyspulletjes heb je gemaakt! Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige cadeautjes heb je gemaakt, zoonlief natuurlijk ook. Het zit in de genen. Tof!! Leuk om te geven en natuurlijk om te krijgen. Je vakantie wordt goed benut!!

    je trouwe volger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Wat knap! Heel leuk om met enkele richtlijnen je eigen creatie te kunnen maken. En je zoon heeft dat olifantje goed gemaakt!
    Die baby's in jouw buurt hebben geluk met jou! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Dank je wel!

Populaire posts van deze blog

Afscheidscadeautjes

De vakantie staat voor de deur ... In mijn vorige blogpost schreef ik over de tas als afscheidscadeau voor de bijzondere juf van zoonlief. Ik maakte nog veel meer afscheids- en bedankcadeautjes! Afscheidscadeautjes voor mijn collega's. Na de zomervakantie wacht een nieuwe uitdaging (lees het hier) . Ik wilde graag zelf iets maken voor mijn collega's. Ze kennen mij toch als een creatieve collega ;-). Om hen veel geluk voor de toekomst te wensen, haakte ik heeeeel veel gelukspoppetjes. Een beetje geluk kan iedereen gebruiken en aangezien gelukt heel onwiskundig is ... je moet het namelijk delen om te vermenigvuldigen ... een toepasselijk cadeautje. Van twee houten kralen, een sleutelhangerring en allemaal verschillende kleuren katoen maakte ik deze gelukgspoppetjes. Terwijl ik aan het haken was, bedacht ik mij dat het ook leuke cadeautjes zijn voor de meesters en juffen om hen te bedanken voor het leuke schooljaar (net als voorgaande jaren) . Dus

PIP bags

PIP bags ... dé hit op Instagram ... Ik was gewaarschuwd ... het zou verslavend zijn ... toch begonnen ... en ja, ze hebben gelijk! Voor wie denkt: "Waar heb je het over? Pip bags?" Dit zijn kleine gehaakte zakjes die je vult met bonen, mais, steentjes of kraaltjes. Je kunt er van alles en nog wat mee doen. Het zijn net pittenzakjes. Die kennen jullie vast wel van de gymles. Laura @dehaakzolder heeft dit leuks bedacht. Heel eenvoudig om te maken. Een heerlijk werkje om 's avonds te doen met een muziekje erbij. En het leuke is dat je ongeveer 7 gram katoen nodig hebt per zakje. Dus ideaal om je mandje restanten te laten slinken. Voor een jarige job die 5 jaar werd, haakte ik blauwe en groene PIP bags. Van een pijp van een oude spijkerbroek naaide ik een tas, zodat hij de PIP bags makkelijk mee kan nemen en handig op kan bergen.  De voorkant voorzag ik met mijn Bobbinhood van zijn naam. De achterkant kreeg een "kruisje-nulletje-s

Leuk geld geven

Op blogland hoor ik het vaker ... even iets leuks maken voor een jarige die geld als wens heeft ... Het is besmettelijk, want zoon- en dochterlief maken ook graag iets leuks om het geld heen om cadeau te geven als ze naar een feestje gaan. We hebben al van alles en nog wat gemaakt: enveloppen van een oude atlas , zonnebrilhoesjes , cadeautasjes , ... Dochterlief had een feestje aan het water, dus iets met water leek haar wel leuk. Ze herinnerde zich het cadeautje dat ze zelf kreeg voor haar verjaardag. Zoonlief, die dol op woordgrapjes is, zag ook de humor van dit cadeautje wel in. "Zwemmen in het geld!" En zo zwommen er vijf eendjes in het geld! Voor het volgende feestje bedachten we iets anders. "In geval van nood glas breken." Mochten jullie nog ideetjes zoeken om "leuk geld te geven" ... hierbij wat inspiratie!